Традиційно у вівторок, 5 березня, вчителі української обговорювали як зацікавити учнів читати. Учням потрібно вміти читати різні типи текстів.
Вправи для розвитку навичок читання в початковій школі:
1. Читання в класі
Учням потрібно вміти читати різні типи текстів.
Цю вправу можна використовувати, коли читаєте оповідання, текст з
підручника, статтю з газети чи журналу.
- Напишіть на дошці заголовок. Запитайте учнів звідки цей текст може бути (з книжки, журналу, газети?).
- Учні придумують якомога більше слів, що пов’язані із заголовком. Запишіть ці слова на дошці.
- Учні мовчки читають текст. Чи є у тексті слова, котрі записані на дошці? Запросіть учнів перекреслити на дошці ті слова, котрі вони знайшли в тексті.
- Учні знову читають текст і записують ті імена, числа та час, котрі вони бачать в тексті (Хто? Що? Коли?). Це учні можуть робити в парах.
- Закрити текст. В парах учні намагаються пригадати події, що пов’язані із іменами, числами та часом. Потім учні дивляться у текст, щоб перевірити себе.
Приклад для цієї вправи:
Текст взято:
http://www.nachalka.com.ua/publ/teksti_dlja_perevirki_tekhniki_chitannja_u_1_klasi/5-1-0-520#
2. Бігаючий
диктант
Ця вправа
дозволяє використовувати текст для тренування читання, говоріння, слухання та
письма.
·
Виберіть
короткий текст. Порозвішуйте декілька копій цього тексту на стінах класу (або
навіть в коридорі школи).
·
Учні
проацюють в парах.
·
Кожна
пара працює окремо:
·
Один
учень йде (або біжить) прочитати текст на стіні. Він має запам’ятати 3-4 слова,
вернутися до партнера та продиктувати те, що запам’ятав.
·
Другий
учень записує текст.
Учні
обмінюються ролями тоді, коли вчитель говорить «Зміна!» Увесь текст будується
за декількох змін.
Переможцем є
та команда, котра перша виконає завдання.
Учні
порівнюють те, що вони написали і роблять виправлення.
Використайте
цей текст на наступному етапі уроку; наприклад – поставити запитання,
обговорити.
Приклад оповідання для
цієї вправи «Равлик і море»
Жив собі на
лісовій галявинці маленький равлик. Спав під квіточкою маку, їв смачну
полуничку, гарно йому велося. Та мав равлик велику мрію – хотілося йому
побачити море. Якось одна чайка розповіла йому про те, яке воно красиве.
Скільки там перламутрових мушель, який там золотий пісок і грайливі хвильки...
та у лісі не було моря. Навіть озерця не було.
Текст взято:
3. Слова в тексті
Ця вправа дозволить учням зрозуміти нові слова у тексті.
•
Кожень учень вибирає п’ять
нових слів із щойно прочитаного тексту.
•
В парах учні порівнюють свої п’ять слів. Чи можуть вони пояснити або перекласти слова, котрі
вибрав їхній партнер? Тоді вони вибирають п’ять слів із їхнього спільного
списка десяти незнайомих слів.
•
Пари об’єднуються в групи з чотирьох учнів. Учні
порівнюють слова і перекладають або пояснюють, якщо це можливо, так як вони вже
це робили. Вони знову вибирають п’ять слів
зі свого спільного списка десяти
незнайомих слів.
•
Кожна група записує на дошці свої п’ять слів.
•
Учні пояснюють усьому класу слова, котрі вони знають;
вчитель пояснює слова, котрі залишилися.
ДОРЕЧІ ПРО ДОШКУ! А ЯК ВИ ЇЇ ВИКОРИСТОВУЄТЕ?
http://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/B127c%20A1%20TE%20Staff%20Room%20Posters%204.pdf
4. Опорні
слова
Ця
вправа розвиватиме вміння
запам’ятовувати деталі в тексті , відтворювати їх в усних переказах.
- · Вчитель дає ряд слів із недавно прочитаного твору.
- · Діти називають твір, про який ідеться, і переказують його з використанням опорних слів.
АБО
- · Діти мають прочитати твір і визначити опорні слова, за допомогою яких можна якнайповніше відтворити заданий уривок твору.
- · Виграє той, за чиїми словами легко відтворити твір.
5. Намалюємо мультфільм
Вправа допомагає визначити
головні події, які вплітаються в основний зміст твору, розрізняти головне та
другорядне, розвивати вміння аналізувати.
Діти в групах отримують
завдання на картках, виконують його, обмінюються думками.
·
Завдання на картках:
- Які малюнки можна намалювати до казки «Колобок», щоб діти, які її не читали, зрозуміли зміст?
- Виберіть серед поданих ілюстрацій найменшу кількість, за якими можна відтворити зміст казки.
- Виберіть із твору або придумайте підписи до ілюстрацій.
- У результаті виконання завдання має вийти мультфільм.
Де знайти цікаві тексти для
молодших школярів:
Казки
Вірші (про маму, Великдень, пори року, тварин
тощо) http://www.angelyatko.com.ua/library.php?page=3
Руханки
Інтернет-журнал для дітей Ромчик
Немає коментарів:
Дописати коментар