20 лютого 2013 р.

ТРЕНУВАННЯ СЛУХАННЯ НА ПОЧАТКОВОМУ РІВНІ

Вівторкова зустріч 5 лютого була присвячена вправам для тренування навичок сприйняття на слух в учнів початкового рівня. Було запропоновано ряд вправ, котрі вчителі української мови могли би використовувати на уроках.


Вправи для слухання на тему "Я - українець"
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FYsj8xBURqU&noredirect=1
 тривалість фільму 2:01

 І.    Підготовка.
1.  Вкажи, якого роду (жіночого чи чоловічого) є слова:
Наприклад:
українець – чоловічого рóду
вчúтелька – жінóчого рóду

Українець, вчúтелька, українка, вчúтель, студентка, студент, ученúця, лікар, хірýрг, ýчень, патріóт
2.  Прочитай ім’я та скажи кому воно належить (чоловікові чи жінці)
Наприклад:
Катерúна – жінóче ім’я
Володúмир – чоловіче ім’я

Катерúна, Володúмир, Євгéнія, Ромáн, Тарáс, Лілія, Лоліта, Сергій.
3.  Скажи це дієслово у І особі однини. Почни своє речення з Я ... .
Наприклад:
Пишáтися – Я пишáюся.

Пишáтися, слýхати, любúти, спілкувáтися, цурáтися, вміти, знáти, радіти


ІІ.  Слухання
1.     Подивись короткий фільм «Я – українець» та скажи скільки людей беруть участь у фільмі. Вибери правильну відповідь:
а)   11                        б)   8               в)  10             г)  9

2.     Подивись фільм «Я – українець» ще раз та постав речення у правильній послідовності:

0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
к











  
а)        Я – українка і я люблю українську мову.  (Євгенія, студентка, 17 років)

б)        Я – українець і я цим пишаюся. (Володимир, вчитель історії, 29 років)

в)        Я – українка і я не цураюсь народних традицій. (Лілія-Лоліта, студентка,
            18 років)

г)         Я – українець, я вмію говорити українською. (Тарас, маленький патріот,
            3 роки)

д)        Я – українець і слухаю українську музику. (Роман, студент, 24 роки)

е)        Я – українець. Я знаю нашу історію. (Сергій, лікар-хірург, 29 років)

ж)       Я – українка і я радію цьому. (Катерина, вчитель історії, 27 років)

з)         Я – українка, я спілкуюся українською мовою. (Катерина, учениця
            гімназії, 16 років)


ІІІ.       Обговорення.
1.     Напиши та прочитай вголос, про що говорить кожен у фільмі «Я – українець».
Наприклад:
Я – українець і я цим пишаюся. (Володимир, вчитель історії, 29 років)
Володимир  – українець і він цим пишається. Він – вчитель історії, йому 29 років________________________________________________________
а)           Я – українка і я люблю українську мову.  (Євгенія, студентка, 17 років)
Євгенія -___________________________________________________________ ___________________________________________________________________
б)        Я – українець і я цим пишаюся. (Володимир, вчитель історії, 29 років)
Володимир - _______________________________________________________ ___________________________________________________________________
в)        Я – українка і я не цураюсь народних традицій. (Лілія-Лоліта, студентка,
            18 років)
Лілія-Лоліта -______________________________________________________ ___________________________________________________________________
г)         Я – українець, я вмію говорити українською. (Тарас, маленький патріот,
            3 роки)
Тарас - ____________________________________________________________ ___________________________________________________________________
д)        Я – українець і слухаю українську музику. (Роман, студент, 24 роки)
Роман - ____________________________________________________________ ___________________________________________________________________
е)        Я – українець. Я знаю нашу історію. (Сергій, лікар-хірург, 29 років)
Сергій - ____________________________________________________________ ___________________________________________________________________
ж)       Я – українка і я радію цьому. (Катерина, вчитель історії, 27 років)
Катерина - ________________________________________________________ ___________________________________________________________________
з)         Я – українка, я спілкуюся українською мовою. (Катерина, учениця
            гімназії, 16 років)
Катерина - ________________________________________________________ ___________________________________________________________________
2.     Напиши два речення про себе.


відповіді:
І. 1. Українець – ч.р., вчúтелька – ж.р., українка – ж.р., вчúтель – ч.р., студентка – ж.р., студент – ч.р, ученúця – ж.р., лікар – ч.р., хірýрг – ч.р., ýчень – ч.р., патріóт – ч.р.
2. Катерúна – ж., Володúмир – ч., Євгéнія – ж., Ромáн – ч., Тарáс – ч., Лілія – ж., Лоліта – ж., Сергій - ч.
3. Пишáтися – я пишаюся, слýхати – я слухаю, любúти – я люблю, спілкувáтися – я спілкуюся, цурáтися – я цураюся, вміти – я вмію, знáти – я знаю, радіти – я радію
ІІ.         1.      б) 8
2.  
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
к
б
а
д
з
в
г
е
ж




ІІІ.        1.
а)         Євгенія – українка і вона любить українську мову.  Вона – студентка, їй 17 років.
б)         Володимир – українець і він цим пишається. Він є вчитель історії, йому 29 років.
в)         Лілія-Лоліта  – українка і вона не цурається народних традицій. Вона - студентка, їй 18 років.
г)         Тарас – українець, він вміє говорити українською. Він є маленький патріот, йому 3 роки.
д)         Роман  – українець і він слухає українську музику. Він є студент, йому 24 роки.
е)         Сергій – українець. Він знає нашу історію. Він є  лікар-хірург, йому 29 років.
ж)        Катерина – українка і вона радіє цьому. Вона є вчителька історії, їй 27 років.
з)         Катерина – українка, вона спілкуюється українською мовою. Вона є учениця гімназії, їй 16 років. 

Я – УКРАЇНЕЦЬ (тривалість 2:01)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FYsj8xBURqU&noredirect=1

Запис:
Я – українець і я цим пишаюся. - Володимир, вчитель історії, 29 років
Я – українка і я люблю українську мову. - Євгенія, студентка, 17 років
Я – українець і слухаю українську музику. - Роман, студент, 24 роки
Я – українка, я спілкуюся українською мовою. - Катерина, учениця гімназії, 16 років
Я – українка і я не цураюсь народних традицій. - Лілія-Лоліта, студентка, 18 років
Я – українець, я вмію говорити українською. - Тарас, маленький патріот, 3 роки
Я – українець. Я знаю нашу історію. - Сергій, лікар-хірург, 29 років
Я – українка і я радію цьому. - Катерина, вчитель історії, 27 років

Немає коментарів:

Дописати коментар