6 березня 2013 р.

Як зацікавити дітей молодшої школи читати на уроках української

Традиційно у вівторок, 5 березня, вчителі української обговорювали як зацікавити учнів читати. Учням потрібно вміти читати різні типи текстів.



 Вправи для розвитку навичок читання в початковій школі:
       
     1.  Читання в класі
Учням потрібно вміти читати різні типи текстів.
Цю вправу можна використовувати, коли читаєте оповідання, текст з підручника, статтю з газети чи журналу.
  •         Напишіть на дошці заголовок.  Запитайте учнів звідки цей текст може бути (з книжки, журналу, газети?).
  •         Учні придумують якомога більше слів, що пов’язані із заголовком. Запишіть ці слова на дошці.
  •         Учні мовчки читають текст. Чи є у тексті слова, котрі записані на дошці? Запросіть учнів перекреслити на дошці ті слова, котрі вони знайшли в тексті.
  •         Учні знову читають текст і записують ті імена, числа та час, котрі вони бачать в тексті (Хто? Що? Коли?). Це учні можуть робити в парах.
  •         Закрити текст.  В парах учні намагаються пригадати події, що пов’язані із іменами, числами та часом. Потім учні дивляться у текст, щоб перевірити себе.


Приклад для цієї вправи:

 Текст взято:
http://www.nachalka.com.ua/publ/teksti_dlja_perevirki_tekhniki_chitannja_u_1_klasi/5-1-0-520#

2.  Бігаючий диктант
Ця вправа дозволяє використовувати текст для тренування читання, говоріння, слухання та письма.
·         Виберіть короткий текст. Порозвішуйте декілька копій цього тексту на стінах класу (або навіть в коридорі школи).
·         Учні проацюють в парах.
·         Кожна пара працює окремо:
·         Один учень йде (або біжить) прочитати текст на стіні. Він має запам’ятати 3-4 слова, вернутися до партнера та продиктувати те, що запам’ятав.
·         Другий учень записує текст.
Учні обмінюються ролями тоді, коли вчитель говорить «Зміна!» Увесь текст будується за декількох змін.
Переможцем є та команда, котра перша виконає завдання.
Учні порівнюють те, що вони написали і роблять виправлення.
Використайте цей текст на наступному етапі уроку; наприклад – поставити запитання, обговорити.

Приклад оповідання для цієї вправи «Равлик і море»

Жив собі на лісовій галявинці маленький равлик. Спав під квіточкою маку, їв смачну полуничку, гарно йому велося. Та мав равлик велику мрію – хотілося йому побачити море. Якось одна чайка розповіла йому про те, яке воно красиве. Скільки там перламутрових мушель, який там золотий пісок і грайливі хвильки... та у лісі не було моря. Навіть озерця не було.  
Текст взято:

3. Слова в тексті
Ця вправа дозволить учням зрозуміти нові слова у тексті.
•        Кожень учень вибирає п’ять нових слів із щойно прочитаного тексту.
•        В парах учні порівнюють свої п’ять слів. Чи можуть вони пояснити або перекласти слова, котрі вибрав їхній партнер? Тоді вони вибирають п’ять слів із їхнього спільного списка десяти незнайомих слів.
•        Пари об’єднуються в групи з чотирьох учнів. Учні порівнюють слова і перекладають або пояснюють, якщо це можливо, так як вони вже це робили. Вони знову вибирають п’ять слів зі свого спільного списка десяти незнайомих слів.
•        Кожна група записує на дошці свої п’ять слів.
•        Учні пояснюють усьому класу слова, котрі вони знають; вчитель пояснює слова, котрі залишилися.

ДОРЕЧІ ПРО ДОШКУ! А ЯК ВИ ЇЇ ВИКОРИСТОВУЄТЕ?
http://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/B127c%20A1%20TE%20Staff%20Room%20Posters%204.pdf


4.  Опорні слова


Ця вправа розвиватиме вміння запам’ятовувати деталі в тексті , відтворювати їх в усних переказах.
  • ·         Вчитель дає ряд слів із недавно прочитаного твору.
  • ·         Діти називають твір, про який ідеться, і переказують його з використанням опорних слів.

АБО
  • ·         Діти мають прочитати твір і визначити опорні слова, за допомогою яких можна якнайповніше відтворити заданий уривок твору.
  • ·         Виграє той, за чиїми словами легко відтворити твір.


      5.      Намалюємо мультфільм

Вправа допомагає визначити головні події, які вплітаються в основний зміст твору, розрізняти головне та другорядне, розвивати вміння аналізувати.

Діти в групах отримують завдання на картках, виконують його, обмінюються думками.

·         Завдання на картках:
  • Які малюнки можна намалювати до казки «Колобок», щоб діти, які її не читали, зрозуміли зміст?
  • Виберіть серед поданих ілюстрацій найменшу кількість, за якими можна відтворити зміст казки.
  • Виберіть із твору або придумайте підписи до ілюстрацій.
  •  У результаті виконання завдання має вийти мультфільм.


Де знайти цікаві тексти для молодших школярів:

Казки 

Вірші (про маму, Великдень, пори року, тварин тощо)  http://www.angelyatko.com.ua/library.php?page=3

Руханки 

Інтернет-журнал для дітей  Ромчик  





Немає коментарів:

Дописати коментар